Verandermanagement

Verschuif de focus van problemen naar oplossingen.

 

Veranderen is geen doel op zich. Daarbij komt dat tegenwoordig verandermanagement veel meer wordt beschouwd als een integraal proces waarin tegelijk aandacht nodig is voor de factoren technologie, organisatie(structuur) en mens. Vooral de ‘zachte’ kant van organisaties is lang een ondergeschoven kindje geweest en krijgt nu vaker de aandacht die het verdient. Gedrag en de interactie tussen (groepen) mensen bepalen in grote mate het succes van een verandering. Mens en cultuur zijn essentiële factoren geworden.

Ik houd van concreet en van resultaat. Door een gerichte en bewezen aanpak is dat precies wat ik doe. Zorgen voor concreet resultaat.
Vanuit de mensen zorgen dat het resultaat blijvend is. Mijn drijfveer is om mensen met plezier te laten werken, om een (nog) beter resultaat neer te zetten voor mens en organisatie.
Ik ga daarom ook voor concreet resultaat samen met de betrokken mensen.

 

Een goed begin…Verandermanagement. Crevides

Voor een goed eindresultaat moet je een goed begin hebben.
Dat klinkt heel logisch maar wordt vaak niet volledig gedaan.
Als het doel niet duidelijk en concreet is, kun je geen gewenst resultaat verwachten.
Bij het begin hoort ook het betrekken van de mensen en communiceren van het doel.
Communicatie blijft essentieel gedurende het hele verandertraject.

 

Mensen

Ik zie dat de veranderkracht van medewerkers vaak sterk onderschat wordt. Het vliegwiel van verandering is heel snel in beweging te brengen. Door het vergroten van hun zelfbewustzijn en door te faciliteren dat medewerkers zelf regie kunnen nemen in de verandering.
Medewerkers gaan zoveel makkelijker mee als ze op de juiste plek zitten, werk doen dat bij hen past. Dan vinden ze zekerheid in zichzelf om in beweging te komen.
Want mensen kennen als geen ander de organisatie. Maak daar gebruik van!

 

Het team/de organisatie

Veel (verander)ambities missen een menselijke maat waardoor ze medewerkers niet raken. Ook lijkt de regie van veranderingen vaak bij anderen te liggen. Ik betrek medewerkers om zelf aandeel te nemen in een verandering. Dat doe ik door hen er bewust van te maken hoe zij hun unieke bijdrage kunnen leveren en door hen te laten ervaren welk verschil zij daarmee kunnen maken. Dat zet het vliegwiel in beweging en brengt plezier en voldoening.